fredag 26. februar 2010

Tiden løper på raske ben

Ja det er en good stund siden jeg har vært inne her. Etter en velykket utstilling i Galleri BOA skjedde det plutselig veldig mye.
Det største er vel at jeg tidlig sommer 09 fikk vite at jeg ble valgt til å være årets(2009-2010) stipendiat i Risør kommune. Med dette for øye, ble sommeren helt annerledes enn tenkt, jeg måtte forberede meg på å bosette meg 1 år i Risør. Planlegging av hva jeg skulle gjøre med leiligheten min i Oslo, finne bosted i Risør, og ikke minst fordøye denne overraskende premieringen.
Nå har jeg faktisk vært her i Risør i 5 måneder allerede og det er for meg helt utrolig, den tiden har virkelig løpt fra meg, eller rettere sagt med meg. Jeg har brukt områdene i Risør aktivt til å gå på tur, fotografere, roe ned og nyte mitt flotte atelier.
Jeg nyter å ha funnet en arbeidsro og det er unektelig en mye lavere puls her nede, merker stor forskjell når jeg ankommer Oslo, hvilket jeg gjør med jevne mellomrom. Holder fortsatt kurs på Gamlebyen skole, sitter fortsatt i en del styreverv og ikke minst så må jeg via Oslo for å besøke familien på Hønefoss.

Ingen kommentarer: